OGÓLNOPOLSKIE PROJEKTY EDUKACYJNE – PODSUMOWANIE

Od października 2021 roku do końca maja 2022 uczniowie klasy I oraz klas III wzięli udział w ogólnopolskich projektach edukacyjnych.

Klasa I: Projekt plastyczno–techniczny „Serdeczna karteczka”, który był realizowany podczas zajęć rozwijających kreatywność. Celem projektu było wykonanie kartek okolicznościowych, dzięki którym uczniowie kształtowali postawy społeczne.

W poszczególnych miesiącach uczniowie wykonali kartki dla:

  • PAŹDZIERNIK – „Rolnicy, sadownicy”
  • LISTOPAD – „Kolejarz, maszynista”
  • GRUDZIEŃ – „Osoby samotne, starsze, bezdomne”
  • STYCZEŃ – „Ukochana Babcia, ukochany Dziadek”
  • LUTY – „Radiowiec”
  • MARZEC – „Piekarz, cukiernik”
  • KWIECIEŃ – „Lekarze weterynarii”
  • MAJ – „Strażak”

Uczniowie z  wielkim zapałem i chęcią, a co najważniejsze z wielką kreatywnością wykonywali piękne kartki. Niektóre kartki dzieci doręczały z rodzicami do wybranych „bohaterów miesiąca”, inne wręczane były grupowo, dzięki temu mieliśmy okazję udać się na wycieczki. Największą radość wśród uczniów sprawiły kartki wykonane dla radiowców, ponieważ pierwszoklasiści usłyszeli na antenie pozdrowienia, które były skierowane specjalnie dla nich!

Klasy III: Projekt „Europa i Ja”

Każda grupa na początku swojej przygody z projektem wybrała jedno państwo europejskie. Klasa III a – Wielka Brytania, klasa III b – Włochy. Celem projektu było przybliżenie wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie. Uczniowie mieli do wykonania co najmniej 7 zadań z 8 (1 zadanie na miesiąc)

  • PAŹDZIERNIK – przedstawienie uczniom kraju, stolicy, symboli narodowych- uczniowie grupowo wykonali plakat;
  • LISTOPAD – w zasobach internetowych odnaleźliśmy i obejrzeliśmy wybrane bajki, filmy, słuchowiska, które nawiązują do wybranego kraju;
  • GRUDZIEŃ – słowniczek obrazkowy wykonany przez uczniów;
  • STYCZEŃ – zaprezentowanie uczniom prezentacji multimedialnej, w której umieszczone zostały miejsca, jakie należy zobaczyć w wybranym kraju;
  • LUTY – poznanie zwierząt żyjących w wybranym kraju- każdy uczeń lepił zwierzątko, które najbardziej mu się spodobało lub które zapamiętał;
  • MARZEC – tradycyjne potrawy, zajęcia kulinarne: Wielka Brytania: „cupcake and sweet tea – babeczka i słodka herbata”, Włochy: pizza;
  • KWIECIEŃ – charakterystyczna melodia i taniec – nauka układu tanecznego: Wielka Brytania – „Walc angielski”, Włochy – „Tarantela”;
  • MAJ – zaprezentowanie ulubionej zabawy w wybranym kraju.

Wszystkie zadania zostały wykonane. Najciekawszym zadaniem były zajęcia kulinarne.

Każde zadanie z projektów w formie fotorelacji i krótkiego opisu należało umieścić na portalu społecznościowym. Po zakończeniu projektu uczestnicy otrzymali dyplomy, certyfikaty.

Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy zaangażowali się w projektach!

Małgorzata Pokrzywińska

Kliknij zdjęcie, aby zobaczyć pokaz zdjęć Google